Monday, April 27, 2015

Trick semulajadi Merawat Sakit Tekak

Trick semulajadi Merawat Sakit Tekak

Sakit tekak, kesukaran menelan, dan tonsil bengkak atau merah? Faktor-faktor ini adalah tanda-tanda bahawa anda menagalami tekak strep.
Sakit tekak atau kerongkong strep adalah penyakit yang disebabkan oleh jangkitan tekak atau pharynx bidang yang menduduki tempat keradangan. Punca biasa penyakit ini ialah bakteria Streptococcus pyogenes yang diketahui dan yang bakteria A. Jenis kumpulan streptococcus adalah amat mudah berjangkit dan boleh merebak melalui udara apabila batuk atau bersin.
Bukan itu sahaja, bakteria juga boleh merebak makanan melaluyi, minuman atau barangan yang sidah dijangkiti bakteria sama. Jika seseorang mengalami sakit tekak, jadi ia boleh mempunyai demam dan sakit kepala.
ia sudah pasti baktivitas sangat membimbangkan. Oleh itu, anda perlu cepat dirawat. Degan ada ubat, tetapi ada muslihat yang secara semula jadi yang mampu Anda lakukan. Berikut adalah silap mata secara semulajadi merawat tekak strep:

1. Menyedut wap
Isu ini adalah tips purba tetapi agak kuat Untuk merawat tenggoroka keradangan. Caranya adalah dengan meletakkan air panas dalam bekas itu, pertama meletakkannya di hadapan anda. Wasap menyedut bukan sahaja dari hidung, tetapi kadang-kadang anda perlu menyedut dan mulut.

2. Bilas bersama-sama dengan campuran kunyit, air, dan garam
Menggabungkan sudu teh garam dan secubit kunyit bersama-sama dengan 200 ml air suam. Setelah campuran, Anda boleh berkumur bersama-sama dengan herba. Adakah 3 kai hari untuk meniadakan sakit tekak.

3. Madu & lemon
Anda boleh minum air yang telah dicampur bersama-sama dengan satu sudu madu dan lemon. Jika terdapat lemon ta, supaya anda dan dapat minum air yang telah dicampurkan dengan madu. Herba yang helah semulajadi untuk mengurangkan kesakitan kepada tekak. Walau bagaimanapun, tidak perlu diberikan kepada kanak-kanak yang masih di bawah umur 2 yrs.

4. Minum teh halia
Potong 1 inci halia, dihancurkan direbus sekali dalam 2 minit. Selepas itu, anda boleh menambah halia ke dalam teh yang telah dibancuh pada awal permulaan. Minuman ini boleh ubat tekak strep sebagai.

5. daun selasih
Rebus daun selasih dan minum air masak. Jika tidak mabuk, supaya anda boleh bilas dengan air masak. Ketahuilah bahawa merebus air selasih dapat mengurangkan sakit tekak.

6. Jus lemon
Campurkan 2 sudu besar jus lemon ke dalam segelas air suam. Minum penyelesaian semasa perut kosong, kira-kira separuh atau satu jam sebelum makan. Adakah Sehingga gula tambahan untuk membiarkan sakit tekak sakit boleh diubati pada masa yang sama.

7. jus belimbing
Belimbing sebenarnya mempunyai ciri-ciri yang anti-radang yang mungkin diperlukan untuk merawat tekak strep. Trik yang mengambil 100 gram bintang manis buah-buahan, jus dan anda boleh minum segera.

8. Makan bawang putih
Bawang putih mengandungi sebatian allicin dan juga sebagai agen bakteria-pembunuhan. Jadikan ia, cuba mengunyah bawang putih untuk mengatasi tekak strep.

9. Pengambilan sup panas
Apabila sakit tekak, tidak mungkin sukar bagi anda untuk menelan. Walau bagaimanapun, anda perlu menentangnya. Cuba untuk mengambil ayam sup panas dengan rasa sedikit masam. Untuk bukan sahaja membantu rasa sakit, tetapi juga menyediakan nutrien untuk menentang keradangan.

Itulah helah semulajadi merawat strep tekak. Walau bagaimanapun ada, sakit tekak boleh membiarkan lebih cepat anda merawat berupaya untuk melakukan semula aktiviti.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive